De techniek

Zonder geluid is een koor nergens!

Hallo, ik ben Tom Koehorst. Sinds kort de nieuwe geluidstechnicus voor Starlight!

Ik ben geboren in 1960 in Haarlem en woon sinds 1987 samen met mijn vrouw Eveline in Heerhugowaard. Wij hebben samen twee inmiddels volwassen zoons.

Sinds september 2023 ben ik met vervroegd pensioen. Daarvoor heb ik ruim 17 jaar als geschiedenis leraar gewerkt op het Voortgezet Special Onderwijs. 

Voor die tijd heb ik 20 jaar bij een platenmaatschappij gewerkt, de eerste 15 jaar op de grafische afdeling (denk aan platenhoezen en CD-boekjes etc.). Daarna 5 jaar als geluidstechnicus in de mastering-studio, waarvoor ik ook een opleiding als audio engineer heb gevolgd. Daarnaast heb ik ongeveer twee jaar als vrijwilliger gewerkt bij theater Provadja in Alkmaar, waar ik voor de toneelvoorstellingen het licht en geluid verzorgde.

Een van mijn grootste hobby’s is gitaarspelen waarmee ik op mijn 15e ben begonnen. Ik heb al in in veel verschillende bandjes gespeeld, van coverbands, orkestjes tot bands met alleen maar eigen werk. Maar altijd in de pop/rock/blues hoek!

In december heb ik al een paar keer mogen invallen voor Gerard, dat was zo’n leuke ervaring dat ik heel graag het stokje van hem ga overnemen. Ik ga mijn best doen om de dames op het podium en de mensen in de zaal een zo mooi mogelijk geluid te geven!